گوشی سامسونگ گلکسی S10
نوشته شده توسط : رز علینژاد

Galaxy S10 اسمارت فونی مناسب برای بزرگداشت دهمین مدل از سری محبوب S سامسونگ می‌باشد. این گوشی با صفحه نمایش Infinity-O زیبای خود توانسته تا یک قدم دیگر به رویای نمایشگرهای تمام صفحه در اسمارت فون‌ها نزدیکتر شود و دوربین سه گانه‌ی اصلی آن نیز با عکس‌های فوق العاده با کیفیت و با زاویه‌ی دید بسیار گسترده، می‌تواند عاشقان عکاسی را سیراب سازد. در ادامه با بررسی گوشی موبایل S10 همراه شما هستیم.

طراحی

وقتی در نگاه اول به پرچمداران جدید سامسونگ نگاه میکنید، به احتمال زیاد اصلی ترین چیزی که توجهتان را جلب میکند، حفره نمایشگر آن ها خواهد بود. البته این به معنای محبوبیت کامل این حفره ها نیست، چرا که بنا بر ادعای برخی از سایت ها، کاربرانی هستند که معتقدند این حفره ها حتی بیشتر از بریدگی های قبلی حواسشان را پرت میکند.

 حفره

نظر شما هر چه که باشد، حفره نمایشگر تازه ترین راه حل سامسونگ برای تعبیه دوربین سلفی بدون افزایش حاشیه است و باید تا پیدا شدن راه حلی بهتر با همین حفره های کوچک سر کنیم. راستش را بخواهید در مدت زمانی که ما از آن استفاده میکردیم، حفره نمایشگر اصلا مزاحم کارمان نبود و به نوعی حضور آن را فراموش کردیم. ولی به هر حال اگر نمیخواهید نمایشگرتان یک سوراخ داشته باشد، به راحتی میتوانید به بخش “Hide Camera” رفته و این حفره را به کمک یک نوار مشکی در بالای صفحه، حذف کنید.

 

ابعاد دستگاه 149.9 در 70.4 در 7.8 میلی متر است و این یعنی 6.3 میلی متر طویل تر و نیم میلی متر باریک تر از iPhone XS میباشد در حالیکه 4.3 میلی متر طویل تر و 2.2 میلی متر عریض تر از Pixel 3 است. S10 همچنین با وزن 157 گرم، 20 گرم سبک تر از محصول اپل و 9 گرم سنگین تر از محصول گوگل است.

 کنار ها

دکمه های دستگاه درست مثل مدل های قبلی است و سمت راست محل تعبیه دکمه پاور بوده و سمت چپ ها برای دکمه های صدا و Bixby است. زیر دستگاه همان شیار هایی است که در پرچمداران سال های اخیر پیدا میشد، یک پورت USB-C در وسط، جک هدفون در یک طرف و یک میکروفون و بلندگو در طرف دیگر.

 

بخش بالایی هم محل قرارگیری یک میکروفون حذف نویز و شیار سیمکارت و کارت حافظه microSD است که البته در برخی بازار ها به صورت هیبریدی است.

از زمان معرفی S6، فریم پرچمداران سامسونگ از جنس آلومینیوم بوده و S10 هم از این قاعده مستثنی نیست. بدنه پشتی همان نوار آشنای دوربین و حسگر و فلش LED به چشم میخورد.

نمایشگر

تمام اعضای خانواده Galaxy S10 از نمایشگر های Dynamic AMOLED سامسونگ استفاده میکنند. این پنل ها تقریباً همان Super AMOLED های پارسال هستند ولی روی محتوای HDR تاکید دارند. این کهکشانی های جدید اولین اسمارت فون هایی هستند که از +HDR10 پشتیبانی میکنند.

 

Galaxy S10 بر خلاف نمایشگر 6.4 اینچی نسخه پلاس، یک نمایشگر 6.1 اینچی دارد ولی رزولیشن 1440 در 3040 و نسبت تصویر 19:9 آن با برادر گران تر یکسان است. تعداد پیکسل های یکسان در نمایشگر کوچکتر باعث شده تا تراکم پیکسل پرچمدار استاندارد به 550 برسد و از 526 نسخه پلاس، بیشتر باشد.

 

نمایشگر کوچکتر باعث شده تا S10 بسیار روشن تر از نسخه پلاس باشد، در تنظیمات دستی حداکثر نور این دستگاه 396 بود در حالیکه S10 Plus حداکثر نور 385 را ثبت کرد. در حالت اتومات اما این مقدار به عدد تحسین برانگیز 820 نیت رسید، عددی که یکی از بیشترین مقادیر بین اسمارت فون های بازار است.

گوشی سامسونگ گلکسی S10

 سخت افزار

سری پرچمداران جدید S10 بار دیگر با قدرتمند ترین چیپست بازار عرضه میشود. این دستگاه بسته به بازار هدف یا از اسنپدراگون 855 ساخت کوالکام استفاده میکند یا چیپست خانگی Exynos 9820.

اغلب نقاط جهان نسخه Exynos را دریافت میکنند. نسخه ای که چیپستی 8 نانومتری دارد و از چینش 2+2+4 استفاده میکند. این CPU دو هسته بزرگ Mongoose M4 با سرعت 2.4 گیگاهرتزی، دو هسته Cortex-A75 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت 1.9 گیگاهرتزی داشته و کارت گرافیک آن هم Mali-G76 MP12 میباشد. بر خلاف +Galaxy S10 که در رم های 8 و 12 گیگابایتی عرضه شده، این دستگاه تنها در نسخه 8 گیگابایتی روانه بازار شده است.

باتری

بررسی گلکسی S10 را با بررسی مشخصات فنی این دستگاه ادامه می‌دهیم. این گوشی از جدیدترین پردازنده‌های اسنپدراگون یا اگزینوس (بر اساس کشوری که در آن زندگی می‌کنید) استفاده می‌کند. پردازنده‌ی Snapdragon 855 موجود در S10 قطعا این گوشی را به قدرتمندترین اسمارت فون اندرویدی حال حاضر دنیا تبدیل می‌کند. اما در مقایسه با آیفون XS، به نظر می‌رسد که اپل باز هم یک قدم از سامسونگ جلوتر می‌باشد. در تست multi-score speed، آیفون XS نمره ۱۱۴۸۱ و گلکسی S10 نمره‌ی ۱۱۰۰۲ را کسب کرده اند.

اگر یادتان باشد، سال گذشته گوشی s9 با ۴ گیگ رم به بازار عرضه شد. حال سامسونگ در این قسمت هم دست به آپگرید بسیار بزرگی زده و برای S10 از ۸ گیگ حافظه رم استفاده کرده است. این گوشی در دو مدل با ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود و دیگر خبری از مدل ۶۴ گیگی برای پرچمداران سامسونگی نیست. ضمنا مثل گذشته، S10 از کارت حافظه جانبی microSD تا ۵۱۲ گیگابایت به جای سیمکارت دوم پشتیبانی می‌کند.

اما در بررسی گلکسی S10 از نظر باتری، باز هم آپگریدهای فراوانی نسبت به گلکسی s9 مشاهده می‌شود. ظرفیت باتری S10 برابر با ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت است که ۴۰۰ میلی آمپر ساعت بیش از باتری S9 می‌باشد. سامسونگ برای شارژ این باتری، تکنولوژی شارژ سریع و شارژ وایرلس ۱۵ واتی را در نظر گرفته است. ضمنا همان طور که پیشتر گفتیم، شما می‌توانید از باتری گلکسی S10 به عنوان یک پاوربانک برای شارژ کردن دیگر گجت‌های خود استفاده کنید.

از طرف دیگر، گلکسی S10 به نسل جدید تکنولوژی وای فای، یعنی وای فای ۶ که قبلا درباره‎ی آن به طور مفصل در نت نوشت بحث کرده ایم مجهز شده است. در مورد مزایای وای فای ۶ می‌توان به طور خلاصه گفت که سرعت آن ۴ برابر بیشتر از ۸۰۲٫۱۱ax (وای فای نسل ۵) می‌باشد. البته برای بهره بردن از این سرعت بالا، باید مودمی که از آن استفاده می‌کنید هم از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

در بررسی گلکسی S10 از نظر ویژگی‌های خاص، تنها نکته‌ای که باقی مانده، نبود سیستم خنک کننده برای پردازنده‌ی این گوشی می‌باشد. علاوه بر گلکسی نوت ۹، امسال نیز گلکسی S10 پلاس به سیستم خنک کننده‌ی پردازنده مجهز شده است. بنابراین اگر با گوشی خود زیاد گیم اجرا می‌کنید، بهتر است به جای S10، اسمارت فون S10+ را تهیه نمایید.





:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: سامسونگ s10 قیمت , قیمت سامسونگ گلکسی s10 , قیمت گوشی s10 ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: